ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych jest „Autoexpresso” Spółka z o.o. z siedzibą: Brudzewice 44 73-131 Pęzino – wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie XIII Wydział Sygn.akt.SZ.XIII.NS-REJ.KRS/018435/19/975 Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000806182, numer NIP 8542429324.
A Cel przetwarzania danych osobowych
-
Cel przetwarzania danych osobowych
-
Dane osobowe użytkownika są przetwarzane przez administratora w celu należytego wykonywania umów sprzedaży oraz wysyłki w ramach sklepu internetowego on-line, za pośrednictwem strony internetowej www.autoexpresso.com.pl.
Dane osobowe użytkownika są przetwarzane w celu:
- zarejestrowania się na stronie internetowej,
- zawarcia umowy,
- dokonania rozliczeń,
- dostarczenia zamówionego towaru i wykonania usług,
- korzystania z uprawnień konsumenckich (odstąpienie od umowy).
- Dane osobowe są przetwarzane w celu wypełniania prawnych obowiązków, które ciążą na administratorze, a także realizacji zadań w interesie publicznym (bezpieczeństwo, obronność, dokumentacja podatkowa).
- Dane osobowe mogą być przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego produktów, dochodzenia i zabezpieczenia roszczeń, a także ochrony przed roszczeniami użytkownika lub osoby trzeciej. Także marketingu usług i produktów podmiotów trzecich lub marketingu własnego nie będącego marketingiem bezpośrednim.
- Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i nowościach, a administrator będzie mógł wysyłać informacje handlowe dot. nowych produktów i usług, promocji czy wyprzedaży. I w tym celu administrator może wykorzystywać dane osobowe.
-
Dane osobowe użytkownika są przetwarzane przez administratora w celu należytego wykonywania umów sprzedaży oraz wysyłki w ramach sklepu internetowego on-line, za pośrednictwem strony internetowej www.autoexpresso.com.pl.
-
Rodzaj danych
Podanie niezbędnych danych osobowych administratorowi, jest niezbędne celem ich przetwarzania:- imię i nazwisko, adres e-mail – celem zarejestrowania na stronie internetowej,
-
dokonywania zakupów za pomocą strony internetowej:
- imię i nazwisko
- płeć,
- adres dostawy,
- numer telefonu,
- adres e-mail
-
Dane użytkownika podawane (celem wystawienia faktury)
- data urodzenia,
- numer pesel
- numer NIP (przedsiębiorca).
- W przypadku odstąpienia od umowy lub uznania reklamacji, gdy zwrot następuje bezpośrednio na rachunek bankowy użytkownika, celem przekazania środków – przetwarzamy również numer rachunku bankowego.
-
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), OJ L 119, 4.5.2016, p. I-88, dalej zwane: „rozporządzenie RODO”.
Administrator przetwarza dane osobowe wyłącznie po uprzednim uzyskaniu zgody użytkownika, wyrażonej w chwili rejestracji na stronie internetowej lub w chwili potwierdzenia transakcji dokonanej na stronie internetowej.
Wyrażenie zgody na przewarzanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak jej udzielenia będzie uniemożliwiać zarejestrowanie się na stronie internetowej, a także dokonywania zakupów, za pośrednictwem strony internetowej. -
Prawa przysługujące użytkownikowi
- Użytkownik bez podania przyczyny może w każdej chwili żądać usunięcia jego danych. Jednak nie wpłynie to na jego dotychczas dokonane czynności. W wyniku tego administrator dokona usunięcia jego konta ze wszystkimi zapisanymi i przetwarzanymi danymi osobowymi.
- Użytkownik może zażądać ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych, zarówno przez czas określony jak również bez ograniczenia czasowego, jednak w określonym zakresie – administrator ma obowiązek wypełnić jego żądania – nie wpłynie to na dotychczas dokonane czynności.
- Użytkownik może żądać w każdej chwili poprawienia lub sprostowania jego danych osobowych . Także po zalogowaniu się na swojego konto użytkownik może samodzielnie poprawić swoje dane osobowe.
- Użytkownik może w każdej chwili wyrazić sprzeciw przeciwko przetwarzaniu jego danych osobowych w zakresie wszystkich przetwarzanych przez administratora jak również w ograniczonym zakresie np. w konkretnie wskazanym celu. Sprzeciw nie wpłynie na dotychczas dokonane czynności. Wniesienie sprzeciwu spowoduje usunięcie konta użytkownika wraz ze wszystkimi zapisanymi i przetwarzanymi danymi przez administratora.
- Użytkownik może w każdej chwili zażądać od administratora informacji o zakresie przetwarzania jego danych.
- Użytkownik może w każdej chwili wycofać swoją zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych nie podając przyczyny. Żądanie może dotyczyć konkretnego wskazanego przez użytkownika celu przetwarzania np. przesyłania reklam lub wszystkich celów przetwarzania danych osobowych. Jednak wycofanie zgody dot. wszystkich celów przetwarzania danych osobowych spowoduje zamknięcie konta wraz ze wszystkimi danymi osobowymi użytkownika przez administratora – jednak nie wpłynie to na dokonane już czynności.
- Użytkownik może zażądać aby administrator przekazał innemu podmiotu przetwarzane jego dane osobowe. Aby administrator mógł przekazać dane osobowe użytkownika – użytkownik powinien napisać prośbę do administratora jakie dane należy przekazać i jakiemu podmiotowi (nazwa, adres). Po potwierdzeniu swojego życzenia przez użytkownika, administrator przekaże w formie elektronicznej dane osobowe użytkownika wskazanemu podmiotowi. Takie potwierdzenie jest niezbędne – dla bezpieczeństwa danych osobowych, a także że żądanie nie pochodzi od osoby nieuprawnionej.
- Administrator informuje użytkownika o podjętych działaniach przed upływem miesiąca od otrzymania jednego z żądań wymienionych w poprzednich punktach.
-
Okres przechowywania danych osobowych
Przechowywanie danych osobowych trwa tak długo, jak to jest konieczne, celem wypełnienia zobowiązań umownych lub ustawowych, dla których one zostały zgromadzone. Jednak dane osobowe zostaną natychmiast usunięte, gdy ich przechowywanie nie będzie konieczne dla celów dowodowych, zgodnie z prawem cywilnym lub w związku z ustawowym obowiązkiem przechowywania danych.
Przez okres 3 lat (począwszy od końca roku w którym zakończono relacje handlowe z użytkownikiem) przechowuje się informacje dot. umowy w celach dowodowych. Po upływie terminu przedawnienia dochodzenia roszczeń umownych następuje ich usunięcie.
Administrator może zachować informacje archiwalne, dot. zawartych transakcji, ponieważ ich przechowywanie jest związane z przysługującymi użytkownikowi roszczeniami np. z tytułu rękojmi.
W wypadku gdy żadna umowa nie została zawarta pomiędzy administratorem a użytkownikiem – dane osobowe użytkownika są przechowywane do usunięcia konta na stronie internetowej. Konto może zostać usunięte w wyniku żądania użytkownika, wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych lub zgłoszenia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych.
-
Powierzenie przetwarzania danych osobowych innym podmiotom
Powierzanie danych osobowych przez administratora podmiotom współpracującym z administratorem może nastąpić w niezbędnym zakresie dla realizacji transakcji np. w celu przygotowania zamówionego towaru, dostarczenia przesyłki lub przekazania informacji handlowych, pochodzących od administratora (dotyczy użytkowników którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych).
Poza celami wskazanymi – w niniejszej polityce prywatności – dane osobowe użytkownika, nie będą udostępniane osobom trzecim i nie będą udostępniane innym podmiotom w celu przesyłania materiałów marketingowych.
Poza obszar Unii Europejskie nie będą przekazywane dane osobowe użytkowników strony internetowej.
Niniejsza polityka prywatności jest zgodna z przepisami wynikający z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia RODO.