Niniejsze Ogólne Warunki zakupu towarów i świadczenia usług Spółki „AUTOEXPRESSO” Spółka z o.o. – dalej „Ogólne Warunki” wraz z zamówieniem, a także ze wszystkimi załącznikami, są jednolitą umową między stronami. Jakiekolwiek nawiązania do propozycji i ofert sprzedawcy wiążących i niewiążących, nie oznaczają przyjęcia żadnych warunków i zastrzeżeń zawartych w tych dokumentach, gdy ich akceptacja nie została wyraźnie wyrażona w umowie. W przypadku rozbieżności między treścią zamówienia, a Ogólnymi Warunkami, wiążącą dla stron jest treść zamówienia.
Definicje
- sprzedający: Spółka :AUTOEXPRESSO” Spółka z o.o. wpisana do rejestru przedsiębiorstw Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie XIII Wydział Sygn.akt SZ.XIII.NS-REJ.KRS/018435/19/975 Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000806182, numer NIP:854-242-93-24, numer VAT-UE:PL8542429324, Regon: 384473790
- kupujący: podmiot prawny lub osoba fizyczna, z którą „sprzedawca” zawarł umowę,
- towar: dobra materialne lub wytwór pracy ludzkiej (w tym konieczne wyposażenie w materiały dodatkowe, dokumentacje i inne), które przeznaczone są do sprzedaży i są przedmiotem umowy,
- usługa: usługi świadczone akcesoryjnie do sprzedaży oraz dostarczenia towarów w związku z koniecznością ich zainstalowania i montażu lub bieżącego serwisu lub przygotowania do używania przez kupującego,
- umowa: zawarta między Sprzedającym, a Kupującym z załącznikami, tj. gwarancją i warunkiem zwrotów i Ogólnymi Warunkami za pośrednictwem www.autoexpresso.com.pl
- zamówienie: zamówienie Kupującego towar lub usługę (przygotowanie odpowiedniej części samochodowej dla Kupującego) dla którego Ogólne Warunki są dołączone. Przyjęcie i akceptacja zamówienia przez Sprzedającego – skutkuje zawarciem umowy.
-
Warunki zawarcia umowy
Umowa może być zawarta przez Sprzedającego i Kupującego w dowolnym trybie, jednak poprzez akceptację przez Sprzedającego przesłanego przez Zamawiającego zamówienia. Zamówienie można wysłać poprzez sklep internetowy www.autoexpresso.com.pl; e-mail: autoexpresso@wp.pl , a także można telefonicznie Tel. 503 002 063. Złożone zamówienie potwierdza akceptację wszystkich warunków opisanych w regulaminie gwarancji i zwrotów towarów oraz w warunkach zawartych w zamówieniu jak i w Ogólnych Warunkach. Zawarcie zamówienia oznacza, iż Kupujący zapoznał się z warunkami zawartymi na stronie sklepu internetowego www.autoexpresso.com.pl . -
Warunki realizacji umowy
- Sprzedawca w razie wystąpienia jakichkolwiek sytuacji mających wpływ na termin dostawy, niezwłocznie poinformuje o tym Kupującego.
- Sprzedawca w terminie 7 dni od zawarcia umowy, zobowiązuje się wysłać towar będący treścią umowy Kupującemu. Sprzedawca wraz z towarem prześle niezbędną dokumentację (dowód zakupu, karta gwarancyjna i informacje dot. prawidłowego montażu zakupionego towaru).
- Uzgodniony w Umowie termin dostawy towaru jest uzależniony od firmy kurierskiej przez jaką towar został wysłany. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieterminowe dostarczenie towaru.
- Data dostawy towaru jest rozumiana jako data przekazania towaru Kupującemu w miejscu zapisanym w umowie lub Ogólnych Warunkach. Kupujący potwierdza to protokółem zdawczo-odbiorczym lub dokumentem potwierdzającym wydanie towaru (list przewozowy-kurierski).
- W razie zwrotu nie montowanego towaru Kupujący zobowiązuje się w terminie 14-dni zwrócić zakupiony towar wraz z całą dostarczoną dokumentacją do Sprzedawcy na swój koszt.
- W przypadku odmowy przyjęcia towaru przez Kupującego – towar zostanie uznany za niedostarczony. Kupujący zostanie przez Sprzedającego obciążony kosztami przesyłki i zostanie wysłana faktura lub obciążająca Kupującego kosztami przesyłki.
-
Płatność
Jeżeli w Zamówieniu nie zapisano inaczej, to:- cena w Zamówieniu jest ceną stałą i nie podlega zmianie
- cena w Zamówieniu jest ceną brutto
Sprzedawca posiadający siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i/lub zarejestrowany dla celów podatku VAT na wystawionych przez siebie fakturach zobowiązany jest każdorazowo zamieścić podatek od towarów i usług (VAT), zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Zapłata powinna być zrealizowana przez Kupującego w formie przelewu bankowego (dane do przelewu zawarte są na stronie internetowej sklepu www.autoexpres.com.pl podczas składania zamówienia). Datą dokonania płatności jest data zaksięgowania na koncie Sprzedającego.
Jeżeli Sprzedający w ciągu 7 dni nie zrealizuje zamówienia na towar lub usługę od zamówienia to w myśl Punktu B niniejszych Ogólnych Warunków – Kupujący będzie mógł zerwać umowę ze skutkiem natychmiastowym. Natomiast Sprzedający w ciągu 30 dni od dnia zerwania umowy zobowiązuje się zwrócić pieniądze Kupującemu na konto z jakiego zostały przekazane.
Natomiast jeżeli dostarczony towar po przyjęciu i rozpakowaniu okaże się uszkodzony podczas transportu – Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności związanej z wymianą na nowy lub zwrotu pieniędzy. Towar posiada ubezpieczenie transportowe – zawarte podczas przekazania towaru firmie spedycyjnej. -
Faktura, paragon
- Sprzedający oświadcza, że jest czynnym podatnikiem podatku/lub jest zwolnionym podatnikiem podatku od towarów i usług (VAT), posiada Numer Identyfikacji Podatkowej 8542429324. Dla transakcji wewnątrz wspólnotowych Europejski Numer NIP VAT-UE-PL8542429324 sprzedającego.
-
Prawidłowa faktura oprócz wymogów ustawowych powinna zawierać następujące dane:
- ilość towaru (rodzaj usługi), ceny jednostkowe netto i brutto lub jest zwolnionym podatnikiem podatku (VAT) poszczególnych pozycji. Każda pozycja z Zamówienia powinna być specyfikowana na fakturze w taki sposób jak w zamówieniu (nie dotyczy paragonu);
- nazwę opis towaru (towaru i usługi) lub odniesienie do odpowiednich pozycji specyfikacji będącej załącznikiem do faktury ;
- warunki i termin płatności (nie dotyczy paragonu);
- dodatkowe dane wynikające z treści zamówienia;
- dane Kupującego (nie dotyczy paragonu).
- Faktura zostanie przesłana wraz z towarem.
-
Odbiór dostawy
- Kupujący powinien sprawdzić towar niezwłocznie po jego otrzymaniu. Przy odbiorze towaru Kupujący otrzyma list przewozowy zdawczo-odbiorczy lub dokument potwierdzający dostarczenie towaru. Kupujący ma prawo w obecności kuriera otworzyć towar i sprawdzić czy nie powstały uszkodzenia w czasie transportu.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny za kompletność dostawy towaru ze specyfikacją wysyłki oraz z fakturą załączoną do towaru. W przypadku braku jakichkolwiek pozycji zostaną one dostarczone przez Sprzedawcę na podstawie reguły DDP „magazyn Kupującego lub inne wskazane przez Kupującego miejsce” na koszt Sprzedającego w terminie 14 dni. Sprzedawca zobowiązuje się ponieść wszystkie koszty wynikające z dostawy powyższych pozycji.
- Niezgłoszenie roszczeń z tytułu wad towaru w protokóle zdawczo-odbiorczym lub dokumencie dostarczenia towaru nie będzie uniemożliwiać ich późniejszego zgłoszenia, jeżeli wady te ujawniły się dopiero po przeprowadzeniu odbioru lub Kupujący nie poinformował Sprzedającego, pomimo że istnienie wad transportowych było Kupującemu widoczne podczas odbioru towaru.
-
Siła wyższa
- Za siłę wyższą uważa się wszystkie zdarzenia zewnętrzne, jakich nie da się przewidzieć w chwili zawarcia umowy i na które żadna ze stron nie będzie miała wpływu, nieoczekiwana choroba sprzedającego, brak dostaw komponentów, a także brak możliwości transportu jak również w szczególności działania wojenne, akty terroru, rozruchy, klęski żywiołowe, decyzje organów władzy państwowej, lub jakiekolwiek inne zdarzenie losowe, w wyniku którego nastąpiło skażenie lub zatrucie chemiczne bądź radioaktywne osób, nieruchomości lub rzeczy ruchomych. Czas w którym trwają te wydarzenia będzie odpowiednio uwzględniony w harmonogramie, a obie strony ustalą nowe warunki współpracy.
- Żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy oraz za jakiekolwiek szkody spowodowane wystąpieniem zdarzenia siły wyższej.
- Wystąpienie zdarzenia siły wyższej oraz jego wpływ na wykonanie umowy i powstanie szkody musi być wykazane przez stronę powołującą się na siłę wyższą i potwierdzone przez drugą stronę.
-
Ta ze stron, która nie jest w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań z powodu działania siły wyższej, zobowiązana będzie do:
- niezwłocznego powiadomienia drugiej strony o tym fakcie, nie później niż w ciągu 7 dni od zaistnienia takiego zdarzenia.
- przedstawienia na powyższe wiarygodnych dowodów.
- Gdy działanie siły wyższej ustanie, druga strona powinna zostać powiadomiona o tym fakcie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni.
-
Kary umowne i odstąpienie od umowy
Jeżeli opóźnienia w dostawie towarów lub wykonania usług wystąpią z przyczyn innych niż siła wyższa – będzie miał zastosowanie jeden z poniższych punktów:-
Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Sprzedający nie wykona umowy, jednak nie później niż w terminie 14 dni od chwili wystąpienia zdarzenia skutkującego niewykonanie umowy oraz do zastosowania łącznie lub osobno poniższych środków prawnych:
- Sprzedawca nie ponosi kosztów tzw. umowy zastępczej, wykonywanej przez osobę trzecią i nie ponosi kosztów związanych z fakturą wystawioną przez osobę trzecią. Kupujący ponosi wszelkie koszty związane z wynajęciem pojazdów zastępczych oraz z opóźnieniami związanymi z dostarczeniem towaru.
-
Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy z winy Kupującego ze skutkiem natychmiastowym w szczególności w przypadkach:
- nieodebrania towaru,
- nieuzasadnionych opóźnień w odbiorze przedmiotu umowy spowodowanych przez Kupującego
- nieprzestrzegania przez Kupującego warunków ogólnych i warunków gwarancji.
-
Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Sprzedający nie wykona umowy, jednak nie później niż w terminie 14 dni od chwili wystąpienia zdarzenia skutkującego niewykonanie umowy oraz do zastosowania łącznie lub osobno poniższych środków prawnych: