Gwarancja

Start / Gwarancja
  1. Gwarancja obejmuje wyłącznie wady fizyczne przedmiotu gwarancji (Towaru) powstałe w okresie obowiązywania gwarancji z przyczyn w nim tkwiących, a w szczególności na skutek ujawnienia ukrytych wad materiałowych.
  2. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady powstałe w wyniku nieprawidłowej eksploatacji towaru lub z jego nienależytego zamontowania lub z jego nienależytego zdemontowania lub nienależytego zastosowania
  3. Udzielona gwarancja obowiązuje i jest stosowana na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
  4. Gwarant udziela gwarancji na okres 12 miesięcy od dnia zakupu przedmiotu gwarancji.
  5. Gwarancją objęte są te towary, które:
    • zostały użyte zgodnie z ich przeznaczeniem
    • zostały zamontowane lub zdemontowane w zarejestrowanych zakładach (warsztatowych) napraw samochodowych
  6. Gwarant nie odpowiada za szkody spowodowane wadami towaru a w szczególności nie odpowiada za utratę przychodów ,przerwę w prowadzeniu działalności gospodarczej lub funkcjonowaniu procesów technologicznych, jak również za bezpośrednie i pośrednie koszty wynikające z nieprawidłowego funkcjonowania przedmiotu gwarancji. W każdym przypadku sumaryczna odpowiedzialność gwaranta nie może przekraczać kwoty zapłaconej przez klienta za wykonaną usługę.
  7. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
  8. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w czasie transportu.
  9. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady uszkodzeń mechanicznych powstałe podczas kolizji drogowych i innych zdarzeń losowych oraz z wynikających jakichkolwiek ingerencji w strukturę towaru.
  10. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady jeżeli reklamujący wiedział o wadzie w chwili wydania towaru.
  11. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady towaru spowodowane niesprawnością innych układów wspomagających, z którymi współpracuje towar lub które wpływają na pracę towaru.
  12. Każda reklamacja będzie rozpatrywana indywidualnie.
  13. Gwarancja obejmuje wyłącznie istotne wady materiałowe i technologiczne które nie są konsekwencją niewłaściwego użytkowania przez kupującego.
  14. Gwarant zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia wad fizycznych, jeżeli wady ujawnią się w terminie 12 miesięcy od daty jego wydania lub do dostarczenia wolnego od wad przedmiotu sprzedaży.
  15. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w przedmiocie sprzedaży.
  16. W razie zaistnienia wad nabywca dostarczy przedmiot sprzedaży sprzedającemu.
  17. Gwarant zobowiązuje się wykonać obowiązki wynikające z niniejszej gwarancji w terminie 14 dni od dnia dostarczenia przedmiotu sprzedaży lub do 30 dni pod warunkiem zawiadomienia nabywcy po upływie 14 dni.
  18. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia przedmiotu sprzedaży od dnia jej wydania gwarantowi do dnia jej odebrania przez nabywcę ponosi gwarant.
  19. Gwarancją nie są objęte:
    • mechaniczne uszkodzenia spowodowane przez nabywcę,
    • uszkodzenia i wady powstałe na skutek używania i przechowywania przedmiotu sprzedaży niezgodnie z instrukcją obsługi,
    • naprawy podjęte przez nabywcę we własnym zakresie.
  20. Gwarancje obowiązuje na terenie Polski.
  21. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień nabywcy wynikających z niezgodności przedmiotu sprzedaży z umową.
  22. Gwarant ma prawo zażądać od zgłaszającego reklamację zaświadczenia od diagnosty samochodowego o uszkodzeniu danej części.
  23. Gwarant nie ma obowiązku dostarczenia samochodu zastępczego na czas postępowania reklamacyjnego,
  24. Klient musi dostarczyć do sprzedawcy kompletny przedmiot (towar) reklamowany.
  25. Kupujący zobowiązuje się dostarczyć w ciągu 14 dni na własny koszt do sprzedającego starą zużytą część od daty zakupu (data zakupu na paragonie lub fakturze). W przeciwnym wypadku traci prawo do gwarancji.

Postępowanie reklamacyjne

Wadę towaru należy zgłosić pisemnie w ramach tzn. reklamacji w miejscu zakupu (montażu) towaru . Reklamujący zobowiązany jest współdziałać z gwarantem w celu realizacji zobowiązań gwarancyjnych, w szczególności poprzez niezwłocznie (tj. w terminie nieprzekraczającym 7 dni licząc od dnia podejrzenia lub stwierdzenia wystąpienia wady) dostarczenie towaru do siedziby gwaranta – „Autoexpresso” Spółka z o.o. Brudzewice 44 73-131 Pęzino. Sprzedający bez najmniejszych dogodności rozpatrzy reklamację i usunie ewentualne wady. Sprzedający ma obowiązek ustosunkowania się do niej w terminie 14 dni od dnia dostarczenia do sprzedającego towaru wadliwego. Gdy tego nie zrobi, przyjmuje się że reklamacja została uznana. W przypadku braku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji , towar reklamowany zostanie zwrócony kupującemu. Reklamujący ma możliwość dochodzenia swoich spraw na drodze sądowej.

„Autoexpresso” Spółka z o.o. Brudzewice 44 73-131 Pęzino nie ponosi kosztów związanych z demontażem i ponownym montażem, a także transportem zakupionej części.