- Gwarancja obejmuje wyłącznie wady fizyczne przedmiotu gwarancji (Towaru) powstałe w okresie obowiązywania gwarancji z przyczyn w nim tkwiących, a w szczególności na skutek ujawnienia ukrytych wad materiałowych.
- Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady powstałe w wyniku nieprawidłowej eksploatacji towaru lub z jego nienależytego zamontowania lub z jego nienależytego zdemontowania lub nienależytego zastosowania
- Udzielona gwarancja obowiązuje i jest stosowana na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Gwarant udziela gwarancji na okres 12 miesięcy od dnia zakupu przedmiotu gwarancji.
-
Gwarancją objęte są te towary, które:
- zostały użyte zgodnie z ich przeznaczeniem
- zostały zamontowane lub zdemontowane w zarejestrowanych zakładach (warsztatowych) napraw samochodowych
- Gwarant nie odpowiada za szkody spowodowane wadami towaru a w szczególności nie odpowiada za utratę przychodów ,przerwę w prowadzeniu działalności gospodarczej lub funkcjonowaniu procesów technologicznych, jak również za bezpośrednie i pośrednie koszty wynikające z nieprawidłowego funkcjonowania przedmiotu gwarancji. W każdym przypadku sumaryczna odpowiedzialność gwaranta nie może przekraczać kwoty zapłaconej przez klienta za wykonaną usługę.
- Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
- Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w czasie transportu.
- Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady uszkodzeń mechanicznych powstałe podczas kolizji drogowych i innych zdarzeń losowych oraz z wynikających jakichkolwiek ingerencji w strukturę towaru.
- Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady jeżeli reklamujący wiedział o wadzie w chwili wydania towaru.
- Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady towaru spowodowane niesprawnością innych układów wspomagających, z którymi współpracuje towar lub które wpływają na pracę towaru.
- Każda reklamacja będzie rozpatrywana indywidualnie.
- Gwarancja obejmuje wyłącznie istotne wady materiałowe i technologiczne które nie są konsekwencją niewłaściwego użytkowania przez kupującego.
- Gwarant zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia wad fizycznych, jeżeli wady ujawnią się w terminie 12 miesięcy od daty jego wydania lub do dostarczenia wolnego od wad przedmiotu sprzedaży.
- Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w przedmiocie sprzedaży.
- W razie zaistnienia wad nabywca dostarczy przedmiot sprzedaży sprzedającemu.
- Gwarant zobowiązuje się wykonać obowiązki wynikające z niniejszej gwarancji w terminie 14 dni od dnia dostarczenia przedmiotu sprzedaży lub do 30 dni pod warunkiem zawiadomienia nabywcy po upływie 14 dni.
- Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia przedmiotu sprzedaży od dnia jej wydania gwarantowi do dnia jej odebrania przez nabywcę ponosi gwarant.
-
Gwarancją nie są objęte:
- mechaniczne uszkodzenia spowodowane przez nabywcę,
- uszkodzenia i wady powstałe na skutek używania i przechowywania przedmiotu sprzedaży niezgodnie z instrukcją obsługi,
- naprawy podjęte przez nabywcę we własnym zakresie.
- Gwarancje obowiązuje na terenie Polski.
- Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień nabywcy wynikających z niezgodności przedmiotu sprzedaży z umową.
- Gwarant ma prawo zażądać od zgłaszającego reklamację zaświadczenia od diagnosty samochodowego o uszkodzeniu danej części.
- Gwarant nie ma obowiązku dostarczenia samochodu zastępczego na czas postępowania reklamacyjnego,
- Klient musi dostarczyć do sprzedawcy kompletny przedmiot (towar) reklamowany.
- Kupujący zobowiązuje się dostarczyć w ciągu 14 dni na własny koszt do sprzedającego starą zużytą część od daty zakupu (data zakupu na paragonie lub fakturze). W przeciwnym wypadku traci prawo do gwarancji.
Postępowanie reklamacyjne
Wadę towaru należy zgłosić pisemnie w ramach tzn. reklamacji w miejscu zakupu (montażu) towaru . Reklamujący zobowiązany jest współdziałać z gwarantem w celu realizacji zobowiązań gwarancyjnych, w szczególności poprzez niezwłocznie (tj. w terminie nieprzekraczającym 7 dni licząc od dnia podejrzenia lub stwierdzenia wystąpienia wady) dostarczenie towaru do siedziby gwaranta – „Autoexpresso” Spółka z o.o. Brudzewice 44 73-131 Pęzino. Sprzedający bez najmniejszych dogodności rozpatrzy reklamację i usunie ewentualne wady. Sprzedający ma obowiązek ustosunkowania się do niej w terminie 14 dni od dnia dostarczenia do sprzedającego towaru wadliwego. Gdy tego nie zrobi, przyjmuje się że reklamacja została uznana. W przypadku braku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji , towar reklamowany zostanie zwrócony kupującemu. Reklamujący ma możliwość dochodzenia swoich spraw na drodze sądowej.
„Autoexpresso” Spółka z o.o. Brudzewice 44 73-131 Pęzino nie ponosi kosztów związanych z demontażem i ponownym montażem, a także transportem zakupionej części.